Nieuws

Lees het laatste nieuws of kom snel meer te weten over de financiële wereld. 

Screen je zakenpartners

Of uw klant of leverancier binnenkort op de fles gaat, is moeilijk exact te voorspellen. Al zijn er wel belangrijke knipperlichten die u beter niet negeert. Nu de economie het iets beter doet, daalt het aantal faillissementen in ons land. In 2015 waren er nog 10.300,...

Lees meer

Vlaamse overheid betaalde facturen nog nooit zo slecht

In het tweede trimester van 2016 heeft de Vlaamse gemeenschap slechts 43 procent van alle facturen tijdig betaald. Bij 31 procent van de facturen was dat echter meer dan 90 dagen na de vervaldag. De Vlaamse gemeenschap kent zo de slechtste score ooit voor...

Lees meer

Wat te doen als de klant de factuur betwist

Geen nieuws, goed nieuws! De wet stelt dat elke niet-betwiste factuur als een geaccepteerde factuur beschouwd mag worden en dus betaald moet worden door de klant. Tenminste als u een onderneming factureert, want bij facturen aan particulieren gelden andere principes....

Lees meer

Wat wint u met een streng debiteurenbeheer?

Ondernemers pakken hun crediteuren- en debiteurenproblematiek steeds professioneler aan. Ondertussen worden 7 van de 10 facturen op tijd betaald. Het aantal faillissementen blijft nagenoeg elke maand dalen. En toch is niet alles rozengeur en maneschijn. Bij heel wat...

Lees meer

Wie beperkt het financiële risico in de verkoop?

Verkopen doet u bij voorkeur tegen een zo laag mogelijk risico. Een financiële analyse van de prospect of de klant moet u daarbij helpen. Maar is de verkoper zelf wel de aangewezen persoon om die analyse uit te voeren? Een nauwe samenwerking met...

Lees meer

3 manieren om wanbetalers effectief te benaderen

Wanbetalers zijn net mensen: ze zijn gevoelig voor emotionele prikkels. Wie geld tegoed heeft, kan daar op inspelen. Dat blijkt onderzoek van hoogleraar Victor Lamme van de Universiteit van Amsterdam. Gedrag kan beïnvloed worden door in te spelen op drie basale...

Lees meer

Factuurvoorwaarden bij versnelde invordering

Bij de versnelde invordering van onbetaalde facturen kan er nooit meer dan 10% bovenop de hoofdsom geïnd worden. Uw facturen dan aanpassen of niet? Die nieuwe incassomogelijkheid? Daar gaat het inderdaad om. Sinds 2 juli kunt u onbetaald gebleven facturen laten innen...

Lees meer

Waarom moet sales zich bezighouden met klantacceptatie?

Sales richt zich in de eerste plaats op het behalen van targets. Nieuwe klanten binnenhalen, is waar het voor hen allemaal om draait. Dat verkopers daarbij weinig aandacht schenken aan jaarrekeningen en aanverwante gegevens over een klant, ligt enigszins voor de hand....

Lees meer

WCO maakt veel meer doorstarts mogelijk

Het aantal ondernemingen dat een beroep doet op de WCO is sterk gedaald en het aantal ondernemingen in moeilijkheden dat met succes kan doorstarten stijgt, zo concludeert Goedele Uyttersprot uit het antwoord op de vraag die ze hierover stelde aan de minister van...

Lees meer

De creditafdeling besteedt veel tijd aan betalingen

Uit een enquête van Euler Hermes blijkt dat medewerkers op de creditafdeling meer dan 50% van de tijd besteden aan het opvolgen van betalingen. “De resultaten van die enquête bij 150 Belgische B2B bedrijven waren heel duidelijk. Ze besteden 54% van de tijd aan het...

Lees meer

Wil jij ook een beter rendement?

Ben jij ook geïnteresseerd en wil jij sneller en efficiënter werken? Wil jij een klantenvriendelijke opvolging van je debiteuren?

Ben je financieel directeur en wens je de DSO te verlagen of de liquiditeit en de cashflow te verbeteren?

Een vraag?

Zit je met een vraag of vind je niet wat je zoekt? Aarzel niet om een vraag te stellen.