Nieuws
Lees het laatste nieuws of kom snel meer te weten over de financiële wereld.
Wat wint u met een streng debiteurenbeheer?
Ondernemers pakken hun crediteuren- en debiteurenproblematiek steeds professioneler aan. Ondertussen worden 7 van de 10 facturen op tijd betaald. Het aantal faillissementen blijft nagenoeg elke maand dalen. En toch is niet alles rozengeur en maneschijn. Bij heel wat...
Wie beperkt het financiële risico in de verkoop?
Verkopen doet u bij voorkeur tegen een zo laag mogelijk risico. Een financiële analyse van de prospect of de klant moet u daarbij helpen. Maar is de verkoper zelf wel de aangewezen persoon om die analyse uit te voeren? Een nauwe samenwerking met...
3 manieren om wanbetalers effectief te benaderen
Wanbetalers zijn net mensen: ze zijn gevoelig voor emotionele prikkels. Wie geld tegoed heeft, kan daar op inspelen. Dat blijkt onderzoek van hoogleraar Victor Lamme van de Universiteit van Amsterdam. Gedrag kan beïnvloed worden door in te spelen op drie basale...
Factuurvoorwaarden bij versnelde invordering
Bij de versnelde invordering van onbetaalde facturen kan er nooit meer dan 10% bovenop de hoofdsom geïnd worden. Uw facturen dan aanpassen of niet? Die nieuwe incassomogelijkheid? Daar gaat het inderdaad om. Sinds 2 juli kunt u onbetaald gebleven facturen laten innen...
Waarom moet sales zich bezighouden met klantacceptatie?
Sales richt zich in de eerste plaats op het behalen van targets. Nieuwe klanten binnenhalen, is waar het voor hen allemaal om draait. Dat verkopers daarbij weinig aandacht schenken aan jaarrekeningen en aanverwante gegevens over een klant, ligt enigszins voor de hand....
WCO maakt veel meer doorstarts mogelijk
Het aantal ondernemingen dat een beroep doet op de WCO is sterk gedaald en het aantal ondernemingen in moeilijkheden dat met succes kan doorstarten stijgt, zo concludeert Goedele Uyttersprot uit het antwoord op de vraag die ze hierover stelde aan de minister van...
De creditafdeling besteedt veel tijd aan betalingen
Uit een enquête van Euler Hermes blijkt dat medewerkers op de creditafdeling meer dan 50% van de tijd besteden aan het opvolgen van betalingen. “De resultaten van die enquête bij 150 Belgische B2B bedrijven waren heel duidelijk. Ze besteden 54% van de tijd aan het...
Een factuur van vier jaar oud, nog te betalen?
U krijgt een factuur van een leverancier voor een levering van vier jaar geleden. Is dat nu niet wat lang geleden, moet u dat nog wel betalen? Hoe zit dat precies en wat vond de rechter daar uiteindelijk allemaal van? Een factuur uit de oude doos... Een factuur van...
Belgisch betaalverkeer onder de loep
Het Europese betaallandschap is zeer divers. Om een beter inzicht te krijgen in de verschillen tussen de lidstaten onderling, publiceert de Europese Centrale Bank jaarlijks statistieken omtrent het aantal elektronische betalingen en de betaalinfrastructuur van een...
Checklist: kredietrisico verminderen
Als credit manager draagt u een zware verantwoordelijkheid. U beslist onder meer of uw klanten en prospecten krediet krijgen of niet en de betalingstermijn die ze daarbij dienen te hanteren. Deze checklist zegt u welke stappen u dient te doorlopen. Checklist voor...
Wil jij ook een beter rendement?
Ben jij ook geïnteresseerd en wil jij sneller en efficiënter werken? Wil jij een klantenvriendelijke opvolging van je debiteuren?
Ben je financieel directeur en wens je de DSO te verlagen of de liquiditeit en de cashflow te verbeteren?
Een vraag?
Zit je met een vraag of vind je niet wat je zoekt? Aarzel niet om een vraag te stellen.