Nieuws
Lees het laatste nieuws of kom snel meer te weten over de financiële wereld.
Het nieuwe creditmanagement: combinatie van mens en technologie
Het bedrijf van een klant is door de crisis in slechte papieren geraakt en is onlangs overgenomen. Kunt u dan zonder meer aan de overnemer de betaling van uw openstaande facturen vragen of niet? Waar hangt dat van af?
Alles wat je moet weten over gespreksopnames
Het bedrijf van een klant is door de crisis in slechte papieren geraakt en is onlangs overgenomen. Kunt u dan zonder meer aan de overnemer de betaling van uw openstaande facturen vragen of niet? Waar hangt dat van af?
Betaling factuur vragen aan de overnemer van uw klant?
Het bedrijf van een klant is door de crisis in slechte papieren geraakt en is onlangs overgenomen. Kunt u dan zonder meer aan de overnemer de betaling van uw openstaande facturen vragen of niet? Waar hangt dat van af?
Hoe u zo goed mogelijk wapenen tegen factuurfraude?
Het aantal gevallen van factuurfraude is weer sterk gestegen in 2020, zo stelde de FOD Economie onlangs. Hoe kunt u die fraude trachten te voorkomen en wat kunt u doen als u toch het slachtoffer geworden zou zijn?
De Credit Manager als Business Partner
De Credit Manager wordt steeds meer een business partner . Een business partner die zich bezighoudt met de optimalisatie van resultaten en die de business en de geïncasseerde cijfers volledig weet te doorgronden en zorgdraagt voor het tegengaan van waarde vernietiging en het faciliteren van waarde creatie.
Betalingsachterstand als reden om zakelijke relatie te beëindigen
Voor 30% van de bedrijven is een betalingsachterstand reden genoeg om de zakelijke relatie te beëindigen
De goederen van uw klant bijhouden totdat hij u betaalt?
Een van uw klanten betaalt uw facturen niet op tijd. Kunt u dan zomaar weigeren om zijn goederen die zich bij u bevinden aan hem terug te geven? Kunt u afspraken op dat vlak maken in de overeenkomst die u met uw klant sluit?
Welke tone of voice neem je aan voor debiteurenbeheer?
‘Wat is de ‘tone of voice’ – de toon waarop je communiceert – naar jouw doelgroep ten tijde van een crisis?’
Particulieren en organisaties gaan door een periode van financiële onzekerheid. Toch zullen openstaande posten betaald moeten worden, ondanks de benarde situatie. Is het nodig om in de huidige tijd je tone of voice aan te passen bij het incasseren van gelden?
Nog wat meer bescherming tegen late betalers
De Wet betalingsachterstand die speelt wanneer u als ondernemer zakendoet met andere ondernemers, is sinds kort gewijzigd. Met welke wijzigingen moet u zoal rekening houden?
Drie manieren waarop jij machine learning en robotisering kunt inzetten binnen het debiteurenbeheer
Machine learning en robotisering spelen een belangrijke rol in de technologische ontwikkelingen van het debiteurenbeheer. Ontdek drie manieren waarop jij machine learning en robotisering kunt inzetten op jouw debiteurenafdeling.
Wil jij ook een beter rendement?
Ben jij ook geïnteresseerd en wil jij sneller en efficiënter werken? Wil jij een klantenvriendelijke opvolging van je debiteuren?
Ben je financieel directeur en wens je de DSO te verlagen of de liquiditeit en de cashflow te verbeteren?
Een vraag?
Zit je met een vraag of vind je niet wat je zoekt? Aarzel niet om een vraag te stellen.