Nieuws
Lees het laatste nieuws of kom snel meer te weten over de financiële wereld.
Uw klant laten betalen als die een online aankoop herroept?
Doet de coronacrisis u overwegen om een eigen webshop te starten? Hoe pakt u de verzend- en terugzendkosten aan als een particuliere klant zich bedenkt? Kunt u die ten laste leggen van de klant? Lees het in onze blog.
Een hogere vergoeding voor uw advocatenkosten?
Een hogere vergoeding voor uw advocatenkosten? Het bedrag van de zgn. rechtsplegingsvergoeding in gerechtelijke procedures is sinds 1 juni 2021 fors gestegen. Betekent dat dan dat u beter niet meer procedeert omdat de kosten oplopen? Hoe gaat u daar het best mee om?...
De rol van de creditmanager bij klantbehoud
De rol van de creditmanager bij klantbehoud En waarom dit de nummer één focus van de creditmanager moet zijn. Hoe ga je in tijden van crisis het beste om met klanten? En nog een belangrijke vraag; hoe ga je om met niet betalende klanten? Het is van essentieel belang...
Hoe een gedeeltelijke betaling van uw facturen verwerken?
Hoe een gedeeltelijke betaling van uw facturen verwerken? Een van uw goede klanten heeft nog een aantal facturen bij u ‘openstaan’ voor in totaal bv. € 5.700. Op uw verzoek heeft hij nu onlangs een betaling van € 2.500 gedaan. Hoe moet u die gedeeltelijke betaling dan...
Zelf naar de rechtbank voor kleine onbetaalde facturen?
Zelf naar de rechtbank voor kleine onbetaalde facturen? Een klant betaalt een kleine factuur niet. U ziet echter op tegen de kosten van een advocaat. Kunt u dan niet zelf naar de rechtbank stappen, zonder tussenkomst van een advocaat? Hoe gaat u daarbij te werk?...
De 4 belangrijkste aspecten waarmee fintech bedrijven debiteurenbeheer herdefiniëren
De 4 belangrijkste aspecten waarmee fintech bedrijven debiteurenbeheer herdefiniëren Het proces van het innen en incasseren van openstaande facturen wordt door innovatieve fintech bedrijven al enige jaren gedigitaliseerd. Deze digitale ontwikkelingen zorgen voor een...
Uw klant beperkt de vergoeding bij laattijdige betaling?
Uw klant beperkt de vergoeding bij laattijdige betaling? Een grote onderneming als klant is altijd mooi meegenomen maar vaak staat in hun algemene voorwaarden ook vermeld dat als zij uw facturen te laat betalen, u (bijna) geen recht heeft op een vergoeding. Kan en...
Als je iets belangrijks hebt te melden, zorg dan eerst dat je gehoord kan worden!
Als je iets belangrijks hebt te melden, zorg dan eerst dat je gehoord kan worden! Klanten die niet of slecht betalen, kun je het beste telefonisch benaderen. En, telefonisch debiteurenbeheer is een vak apart. Juist in deze coronatijd, waar sommige bedrijven het heel...
Arbitragebeding: een goed idee of niet?
Arbitragebeding: een goed idee of niet? Een collega-zelfstandige regelt al zijn discussies met klanten en leveranciers buiten de rechter om door in zijn contracten een arbitragebeding op te nemen. Wat is dat precies en is zo’n clausule altijd interessant of niet?...
Liquiditeitstekorten: dé uitdaging van 2021
Liquiditeitstekorten: dé uitdaging van 2021 We trappen een open deur in wanneer we stellen dat 2021 nog een moeilijk jaar wordt. De krater van meer dan 30 miljard die het virus in onze welvaart sloeg, is nog lang niet terug gevuld. De vaccins tegen het covid-19-virus...
Wil jij ook een beter rendement?
Ben jij ook geïnteresseerd en wil jij sneller en efficiënter werken? Wil jij een klantenvriendelijke opvolging van je debiteuren?
Ben je financieel directeur en wens je de DSO te verlagen of de liquiditeit en de cashflow te verbeteren?
Een vraag?
Zit je met een vraag of vind je niet wat je zoekt? Aarzel niet om een vraag te stellen.